Feldolgozó neve: Rochy György
Téma: Az Agent Portal szemlézése
dátum: 2004.11.24
Ha valaki többet szeretne megtudni e témában, látogassa meg
az Agent Portál Fórumát
dátum:
2004.11.24
A MI kutatók listája A-tól Z-ig
dátum:
Müvészetek és mesterséges intelligencia
Machinista fesztivál
Évente kerül megrendezésre a virtuális és valós helyszíneken (tavaly Moszkvában, idén Glasgowban) zajló nemzetközi Machinista fesztivál. A képzömüvészeti kiállítások, zenei performance-ek, mozgókép-bemutatók tárgya ember és technológia viszonya. Bárki jelentkezhet; a múlt évben 128 alkotó munkáit csodálhatta az off- és online nagyérdemü.
dátum:
2004.11.26
Szoftverrendör
Hsinchun Chen és a Knowledge Computing Coplink programja
Az Egyesült Államok mintegy harminc rendörsége, biztonsági szervezete tervezi/kezdi alkalmazni az Arizonai Egyetem Mesterséges Intelligencia Laboratóriumában (Tucson) fejlesztett, és a Knowledge Computing cég által kereskedelmi forgalomba hozott, különbözö adatbázisokat átvizsgáló, a fontosnak tünö mintákat összekapcsoló Coplink-et.
dátum:
2004.11.28
Mikor gyözi le az embert a program?
A számítógépes go
A backgamon és a sakk után vajon a szintén versenysport go csúcsprogramja is legyözi a nagymestereket?
Aligha, de legalábbis nem mostanában. A jelenlegi programok még a gyenge amatörökkel se bírnak.
Sokkal komplexebb játék, más mechanizmusok érvényesülnek benne.
dátum:
2004.12.04
Rákgyilkos robotok
A robotika és a bio- nanomedicina találkozása
Nem is olyan régen még álmodozásnak, sci-finek tünt, hogy az emberi szervezetbe juttatott,
a milliméternél nagyságrendekkel kisebb nanorészecskék megsemmisíthetik a rákos sejteket.
Pedig az utóbbi évek egyik legdinamikusabban fejlödö területe a bio-, valamint a nanotechnológia és
a robotika körvonalazódó együttes alkalmazásai ezt a perspektívát vetik fel.
dátum:
2004.12.10.
Magyar nyelvü könyvek a témában
dátum:
2005.01.04.
3D-s megjelenítö varázsgömb
A Torontói Egyetem kutatói olyan 3D-s grafikai megjelenítőt készítettek, melyben gesztusokkal lehet
tárgyakat manipulálni. A kristálygömb-szer? interfészbe elöször be kell dugnunk az ujjainkat.
Négy kamera követi ujjaink mozgását és a gömbön belül megjelenített tárgyakat mozgathatjuk, forgathatjuk,
illetve nagyíthatjuk az előre megtanult gesztusokkal. A szerkezet képes menürendszer megjelenítésére is,
amit a fél-gömb felületére vetít ki, a menüpontokból szintén az ujjainkkal választhatunk.
Az új ujj-szerkezet ígéretesnek látszik az orvosi, mérnöki illetve grafikai felhasználási területeken,
bár fejlesztöi szerint a technológia kicsiszolására meg akár 10-20 évet kell várni.